Začleňování žáků cizinců do vzdělávání na středních školách (Začleňování cizinců do většinové společnosti)

Téma již má řešitele.
Řešitel
Zuzana Boháčková - Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno
Instituce
Mendelova univerzita v Brně
Další údaje o pracovišti
Institut celoživotního vzdělávání
Lektoři
Dita Janderková
Podpora
JCMM podpořila toto SOČ téma částkou 2 000 Kč na materiál a částkou 10 000 Kč na honorář školitele.

Teoretická část - popis problému

Lze oslovit žáky SŠ a zjišťovat jejich postoje obecně k imigrantům nebo spolužákům – přistěhovalcům.

Nebo oslovit učitele a ptát se na jejich zkušenosti s integrací žáků imigrantů do výuky.

Cílem práce je analyzovat a vyhodnotit současný stav integrace v českém školství. V teoretické části bude rozebrán teoreticky fenomén integrace a inkluze, bude zmíněna aktuální legislativa a práva cizinců, kteří chtějí trvale žít v ČR. Budou zjišťovány informace o možných způsobech vzdělávání žáků se speciálními potřebami, o zastoupení žáků cizinců na českých středních školách. Zmíněny budou interkulturní rozdíly, které mohou ovlivnit integraci a inkluzi. V praktické části budou hledány informace o fenoménu integrace cizinců na školách, ve společnosti. Bude možné se ptát jak učitelů, tak samotných žáků - cizinců nebo i jejich spolužáků, oslovit veřejnost. Na základě výsledků průzkumného šetření a informací z literatury budou v závěru práce navržena opatření, jak zlepšit integraci imigrantů do společnosti.