Začleňování žáků cizinců do vzdělávání na středních školách (Začleňování cizinců do většinové společnosti)
Téma již má řešitele.- Řešitel
- Zuzana Boháčková - Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno
- Instituce
- Mendelova univerzita v Brně
- Další údaje o pracovišti
- Institut celoživotního vzdělávání
- Lektoři
- Dita Janderková
- Podpora
- JCMM podpořila toto SOČ téma částkou 2 000 Kč na materiál a částkou 10 000 Kč na honorář školitele.
Teoretická část - popis problému
- Praktická část – průzkumná šetření – forma například dotazníku.
Lze oslovit žáky SŠ a zjišťovat jejich postoje obecně k imigrantům nebo spolužákům – přistěhovalcům.
Nebo oslovit učitele a ptát se na jejich zkušenosti s integrací žáků imigrantů do výuky.
- Vytvoření programu – pro zlepšení integrace u jedinců-cizinců, imigrantů apod. do škol, společnosti obecně.
Cílem práce je analyzovat a vyhodnotit současný stav integrace v českém školství. V teoretické části bude rozebrán teoreticky fenomén integrace a inkluze, bude zmíněna aktuální legislativa a práva cizinců, kteří chtějí trvale žít v ČR. Budou zjišťovány informace o možných způsobech vzdělávání žáků se speciálními potřebami, o zastoupení žáků cizinců na českých středních školách. Zmíněny budou interkulturní rozdíly, které mohou ovlivnit integraci a inkluzi. V praktické části budou hledány informace o fenoménu integrace cizinců na školách, ve společnosti. Bude možné se ptát jak učitelů, tak samotných žáků - cizinců nebo i jejich spolužáků, oslovit veřejnost. Na základě výsledků průzkumného šetření a informací z literatury budou v závěru práce navržena opatření, jak zlepšit integraci imigrantů do společnosti.