„Casual“ vs. „Hardcore“ hráči, tvoření ideálních typů

Téma již má řešitele.
Řešitel
Hynek Pavka - Purkyňovo gymnázium, Strážnice, Masarykova 379, příspěvková organizace
Instituce
Masarykova univerzita
Fakulta/ústav
Fakulta sociálních studií
Další údaje o pracovišti
Katedra sociologie
Lektoři
Ondřej Klíma

Cílem práce je se podívat na významy a vlastnosti označení „casual player“ a „hardcore player.“ Jak tato označení vznikla? Jak se používají? Kdo je takto označován a kým? V zásadě půjde o analýzu diskurzu ve videoherním světě a je možné použít buď články, nebo rozhovory s hráči pomocí kterých půjde vystavět „ideální typy“ toho, kdo je „casual“ a kdo „hardcore,“ jaké jsou mezi nimi rozdíly a jestli je toto dělení silně ukotvené nebo spíše plovoucí. Také je možné toto téma uchopit skrze analýzu konkrétních konfliktů mezi tzv. „casual“ a „hardcore“ hráči, které se nejčastěji objeví u vydání her s vysokou obtížností.