Postoje a existující znalosti o umělé inteligence ve středoškolském vzdělávání

Téma dosud nemá řešitele. Máš-li o něj zájem, zaregistruj se a přihlaš se k tématu.
Instituce
Masarykova univerzita
Fakulta/ústav
Fakulta ekonomicko-správní
Další údaje o pracovišti
Katedra podnikového hospodářství
Lektoři
Michal Krčál

V předchozím roce prodělaly nástroje založené na umělé inteligenci (Artificial Intelligence, AI), konkrétně velkých jazykových modelů, velký rozvoj. Leaderem v oblasti nástrojů AI je společnost OpenAI se svými produkty ChatGPT, Dall-E, Sora a další. Rozvoj AI může způsobit revoluci ve všech oblastech vzdělávání, střední školy nejsou výjimkou. Ne všichni aktéři ve středoškolském vzdělávání mají k AI pozitivní vztah, a ne všichni jsou s AI dostatečně obeznámeni. Cílem této SOČ, proto bude prozkoumat postoje a existující znalosti aktérů ve středoškolském vzdělávání (zejména pedagogů a studentů), aby student mohl zpracovat návrhy, jakým způsobem by se měly školy stavět k nové technologii. Primárním způsobem sběru dat budou polostrukturované rozhovory a dotazníková šetření.

Na této SOČ si můžeš vyzkoušet sociálně-vědní výzkum a současně se naučit něco o AI a o tom, jak tuto technologii vnímají pedagogové a studenti.