Tvorba umělecké scény pomocí programu Blender
Téma dosud nemá řešitele. Máš-li o něj zájem, zaregistruj se a přihlaš se k tématu.- Instituce
- Vysoké učení technické v Brně
- Fakulta/ústav
- Fakulta informačních technologií
- Další údaje o pracovišti
- Ústav počítačových systémů
- Lektoři
- Josef Strnadel
Téma nabízí možnost
- seznámit se s programem Blender, se zaměřením na možnosti, které nabízí pro tvorbu uměleckých scén (průmyslový design, přírodní scenérie, zátiší, práce se světlem a stínem, fantasy/sci-fi tématika atp.),
- orientovat se dle vlastního zájmu,
- experimentovat s programem Blender s cílem prozkoumat různé přístupy k tvorbě scén vč. jejich vizualizace,
- využít nabyté vědomosti a zkušenosti, s možností je rozvinout, k tvorbě a vizualizaci zvolených scén,
- identifikovat činnosti v rámci tvorby scén, které je možné/výhodné zautomatizovat (např. s cílem docílit co nejlepší umělecký dojem) a zkusit implementovat tuto automatizaci, např. pomocí Blender Python API,
- shrnout, popř. i zveřejnit na GitHub apod., stěžejní použité postupy, realizované činnosti, jejich výsledky atp. formou studijní příručky napsané v jazyce Markdown.
Výsledek práce by mohl, např., zahrnovat galerii vytvořených scén za zvolených světelných aj. podmínek, či být oživen animací.
Řešení tématu nevyžaduje speciální vybavení.