Generace Z a její vnímání hodnoty volného času

Téma dosud nemá řešitele. Máš-li o něj zájem, zaregistruj se a přihlaš se k tématu.
Instituce
Masarykova univerzita
Fakulta/ústav
Fakulta ekonomicko-správní
Další údaje o pracovišti
Katedra regionální ekonomie a správy
Lektoři
Andrea Holešinská

Každý z nás uznává jiné hodnoty a jinak si jich také cenní. Když jsme pak postaveni před určitou volbu, zvažujeme, která z možností je pro nás ta nejvýhodnější (z pohledu ekonoma tedy ta varianta, která nám přinese největší užitek, viz „homo economicus“).  Vzhledem k tomu, že člověk je tvor společenský, hrají významnou roli při jeho rozhodováni jeho emoce a sociální kontext (viz behaviorální ekonomie). Pokud by tě zajímalo, jak společnost mění racionalitu volby člověka, můžeš si to otestovat (třeba na svých spolužácích:-). Co myslíš, jakou hodnotu bude pro tvé spolužáky z generace Z mít volný čas? Nakolik si budou cenit toho, když se budou muset ve svém volnu vzdát své (ne)oblíbené volnočasové aktivity? To vše se dá zjistit, změřit a porovnat pomocí dotazníkového šetření a následného experimentu, který musí probíhat vždy se stejným vzorkem dobrovolníků. Možná se může zdát, že téma je hodně ekonomické, ale ve skutečnosti půjde spíše o socio-psychologickou rovinu, která napomůže vysvětlit/objasnit tvé výsledky.