Digitální učebnicová platforma
Ročník: 46 (2023/24)
Kategorie: 12: tvorba učebních pomůcek, didaktická technologie
1. místo
Doba se neustále posouvá dopředu, a je proto nezbytné, aby s ní také vzdělávací systém držel krok. Běžné učebnice jsou používány čím dál tím méně, jelikož mnozí studenti si učebnici pořídí až ve chvíli, kdy cítí nátlak ze strany vyučujícího. Dalším problémem je komplikovaný proces tvorby učebnice pro autora potažmo vyučujícího. Kromě vytvoření samotného obsahu je autor nucen vynaložit nemalé úsilí a často i finanční prostředky v souvislosti s vydáním této publikace. Proto by bylo použití online systému v tomto ohledu o mnoho snazší variantou.
Dnešní svět je plný technologií, a proto má téměř každý student přístup k internetu, což je dalším z důvodů k úplnému, nebo alespoň částečnému, přesunutí světa učebnic do online podoby. Byli jsme tedy velmi rádi, když za námi přišel vyučující na našem gymnáziu Mgr. Šimon Hrozinka s myšlenkou propojení jím vyučovaného předmětu s webovou učebnicí. Na základě spolupráce při realizaci a vývoji se začala myšlenka digitalizace učebních pomůcek zhmotňovat, až eskalovala v projekt digitálního učebnicového systému.
Naším cílem je zhotovení skvělého systému, jež bude pro učitele intuitivní a nebude mu nic stát v cestě k vytváření webových učebnic, se kterými se bude studentům dobře pracovat, a navíc mohou vést ke zefektivnění procesu učení. Nepochybnou výhodou tohoto systému bude dynamičnost a responzivita, což umožní procházení učebnic nejen na počítači, ale i na mobilním telefonu, tabletu či laptopu ve stejné kvalitě. Webovou učebnici student může mít stále u sebe, na jakémkoliv místě, v jakýkoliv čas a bez jakékoliv námahy, což je bezkonkurenční výhoda lišící ji od tištěných učebnic.