LITTERATUS – didaktická hra pro rozvoj čtenářské gramotnosti
Ročník: 46 (2023/24)
Kategorie: 12: tvorba učebních pomůcek, didaktická technologie
3. místo
Cílem předložené práce je realizace deskové hry a pexesa, které zároveň slouží jako didaktická hra pro prohloubení čtenářské gramotnosti, motivaci žáků k četbě a zopakování učiva v předmětu český jazyk a literatura pro střední školy.
Princip hry je založený na zásadě „školy hrou“, což znamená, že si žáci mohou osvojit dané učivo hravou, nenásilnou formou a jsou více motivováni, než při běžné výuce. Náš tým si téma této práce vybral, jelikož máme zálibu v deskových hrách a také zájem o literaturu. Napadla nás tedy myšlenka, že by se mohla tato dvě témata propojit a sloužit nejen jako zpestření výuky na střední škole, ale také jako volnočasová aktivita. Jsme totiž toho názoru, že deskové hry mohou přinést spoustu zábavy, stmelovat kolektiv, motivovat a také v nás zanechat spoustu vzpomínek. Jelikož by didaktické pomůcky měly plnit podobnou funkci, domníváme se, že desková hra jako výuková pomůcka by mohla v praxi efektivně fungovat a zároveň oslovit i žáky.