Sdílená zkušenosti středoškoláků s ADHD (případně dys poruchou, dyslexie, dysgrafie apod.)
K tématu se již není možné přihlásit. Školitel vybírá řešitele z přihlášených zájemců.- Instituce
- Mendelova univerzita v Brně
- Další údaje o pracovišti
- Institut celoživotního vzdělávání
- Lektoři
- Dita Janderková
- Teoretická část - Popis problému – teorie, etiologie, symptomatologie, možná terapie
- Praktická část – průzkumná šetření – forma rozhovorů – studenti, či forma dotazníkového šetření – studenti a jejich rodiče - možné též kazuistiky
Práce se bude věnovat problematice ADHD (porucha pozornosti s hyperaktivitou) v období středoškolského studia. Cílem bude zjistit výskyt, etiologii, příznaky. Informace budou čerpány z odborné literatury. Stěžejní část se zaměří na možnosti pomoci žákům s ADHD. Jaké postupy, techniky se osvědčují a jaké jsou jim poskytovány například ze strany pedagogů, poradenských pracovníků (speciálních pedagogů, psychologů).
Je také možné se zaměřit na konkrétní žáky s poruchou a ptát se jich, jak oni poruchu vnímají, co jim vyhovuje, nevyhovuje, co jim pomáhá. Využila by se metoda například rozhovoru. Závěrečným výstupem by mohla být doporučení ostatním žákům s poruchou, jak si s ADHD poradit a případně by se navrhla jednotlivá cvičení, opatření, která by se uplatnila ve výuce i v běžném životě, například v sociální komunikaci.