Lokální zážitky – příklady dobré praxe v cestovním ruchu

Téma dosud nemá řešitele. Máš-li o něj zájem, zaregistruj se a přihlaš se k tématu.
Instituce
Masarykova univerzita
Fakulta/ústav
Fakulta ekonomicko-správní
Další údaje o pracovišti
Katedra regionální ekonomie a správy
Lektoři
Andrea Holešinská

Jeden z trendů cestovního ruchu, který byl vyvolán změnou v chování poptávky cestovního ruchu v době pandemii covid-19, je orientace na lokální zážitky. Tento trend je spojen s myšlenkou „vyhnout se davům turistů“ a současně prožít něco zajímavého na novém dosud nepoznaném místě. Motivací pro vyhledávání lokálních zážitků je často poznání místní kultury (gastronomie, způsobu života, tradiční výroby apod.). Najít v destinaci dosud neobjevené místo, které by se mohlo stát součástí nabídky cestovního ruchu, není jednoduché. Pomoci mohou příklady z praxe z jiných destinací a jistá míra představivosti o tom, co by mohlo stát za „objevení“. Cílem práce je ve vybrané lokalitě (destinaci) identifikovat potenciální příklady lokálních zážitků, které by se mohly stát nabídkou cestovního ruchu, tj. „vlajkovou“ lodí dané destinace.