Postoje a existující znalosti o umělé inteligence ve středoškolském vzdělávání
Téma dosud nemá řešitele. Máš-li o něj zájem, zaregistruj se a přihlaš se k tématu.- Instituce
- Masarykova univerzita
- Fakulta/ústav
- Fakulta ekonomicko-správní
- Další údaje o pracovišti
- Katedra podnikového hospodářství
- Lektoři
- Michal Krčál
V předchozím roce prodělaly nástroje založené na umělé inteligenci (Artificial Intelligence, AI), konkrétně velkých jazykových modelů, velký rozvoj. Leaderem v oblasti nástrojů AI je společnost OpenAI se svými produkty ChatGPT, Dall-E, Sora a další. Rozvoj AI může způsobit revoluci ve všech oblastech vzdělávání, střední školy nejsou výjimkou. Ne všichni aktéři ve středoškolském vzdělávání mají k AI pozitivní vztah, a ne všichni jsou s AI dostatečně obeznámeni. Cílem této SOČ, proto bude prozkoumat postoje a existující znalosti aktérů ve středoškolském vzdělávání (zejména pedagogů a studentů), aby student mohl zpracovat návrhy, jakým způsobem by se měly školy stavět k nové technologii. Primárním způsobem sběru dat budou polostrukturované rozhovory a dotazníková šetření.
Na této SOČ si můžeš vyzkoušet sociálně-vědní výzkum a současně se naučit něco o AI a o tom, jak tuto technologii vnímají pedagogové a studenti.