Sdílená zkušenost středoškoláků s ADHD (případně dys poruchou)

Téma dosud nemá řešitele. Máš-li o něj zájem, zaregistruj se a přihlaš se k tématu.
Instituce
Mendelova univerzita v Brně
Další údaje o pracovišti
Institut celoživotního vzdělávání
Lektoři
Dita Janderková
  • Teoretická část – Popis problému – teorie, etiologie, symptomatologie, možná terapie 
  • Praktická část – průzkumná šetření – forma rozhovorů – studenti, či forma dotazníkového šetření – studenti a jejich rodiče – možné též kazuistiky 

Práce se bude věnovat problematice ADHD (porucha pozornosti s hyperaktivitou) v období středoškolského studia. Cílem bude zjistit výskyt, etiologii, příznaky. Informace budou čerpány z odborné literatury. Stěžejní část se zaměří na možnosti pomoci žákům s ADHD. Jaké postupy, techniky se osvědčují a jaké jsou jim poskytovány například ze strany pedagogů, poradenských pracovníků (speciálních pedagogů, psychologů).  

Je také možné se zaměřit na konkrétní žáky s poruchou a ptát se jich, jak oni poruchu vnímají, co jim vyhovuje, nevyhovuje, co jim pomáhá. Využila by se metoda například rozhovoru. Závěrečným výstupem by mohla být doporučení ostatním žákům s poruchou, jak si s ADHD poradit a případně by se navrhla jednotlivá cvičení, opatření, která by se uplatnila ve výuce i v běžném životě, například v sociální komunikaci.