NATO Strategic Concept 2022: The beginning of a new era for the North Atlantic Alliance?
Téma již má řešitele.- Řešitel
- Matyáš Zápeca - Gymnázium Matyáše Lercha, Brno, Žižkova 55, příspěvková organizace
- Instituce
- Masarykova univerzita
- Fakulta/ústav
- Fakulta sociálních studií
- Další údaje o pracovišti
- Katedra mezinárodních vztahů a evropských studií
- Lektoři
- Marek Bičan
- Podpora
- JCMM podpořila toto SOČ téma částkou 2 000 Kč na materiál a částkou 10 000 Kč na honorář školitele.
Konkrétní výzkumné téma bude vybráno na základě preferencí studentky/studenta a po předchozí konzultaci. V obecné rovině musí být takové téma (a) zaměřené na válku v širokém pojetí, tj. například její příčiny, údajnou morálnost či amorálnost, její vymezení mezinárodním právem, ale lze se věnovat i konkrétním válečným konfliktům, jakými byly například Druhá světová válka nebo Válka o Falklandy, (b) jasně časově a prostorově vymezeno, (c) zpracovatelné pomocí typických metod sociálních nebo humanitních věd podle toho, jak se rozhodne metodologicky studentka/student postupovat. Studentka/student by rovněž měla/měl mít předběžnou představu o tom, na základě jakých primárních a sekundárních zdrojů svůj text vypracuje. Vedoucí je při formulaci tématu samozřejmě k dispozici pro konzultace, ale studentka/student musí již předem jevit jasný zájem o danou problematiku, přičemž v ideálním případě by měla/měl mít promyšlenou i strukturu práce a teze v ní obsažené.
Příklady takových témat mohou být: Pojetí války ve filosofii Tomáše Akvinského, Vývoj sovětské jaderné doktríny, Mediální obraz všeobecné branné povinnosti ve Velké Británii, Proč zabíjíme svůj vlastní druh?: Antropologický přístup ke zkoumání války nebo Důvody vypuknutí První světové války. Platí tedy, že dané téma by mělo být logicky koherentní a v rámci rozsahu SOČ zpracovatelné. Studentka/student by měla/měl ve spolupráci s vedoucím postupovat za pomocí určitých metod, které se přirozeně budou lišit podle zaměření tématu a dostupných zdrojů.
Výsledný text by neměl být pouhým kompilátem toho, co již bylo o tématu napsáno, ale měl by obsahovat rovněž autorčinu/autorovu interpretaci založenou na přesvědčivé argumentaci.
Vzhledem k tomu, že lze očekávat využívání anglickojazyčných zdrojů (vedoucí samozřejmě může pomoct s jejich obstaráním), je na místě pracovní znalost anglického jazyka.
Nebojte se, bude to fajn! :)