Lokální zážitky – příklady dobré praxe v cestovním ruchu
Téma již má řešitele.- Řešitel
- Nela Vlčková - Gymnázium Brno, Křenová, příspěvková organizace
- Instituce
- Masarykova univerzita
- Fakulta/ústav
- Fakulta ekonomicko-správní
- Další údaje o pracovišti
- Katedra regionální ekonomie a správy
- Lektoři
- Andrea Holešinská
Jeden z trendů cestovního ruchu, který byl vyvolán změnou v chování poptávky cestovního ruchu v době pandemii covid-19, je orientace na lokální zážitky. Tento trend je spojen s myšlenkou „vyhnout se davům turistů“ a současně prožít něco zajímavého na novém dosud nepoznaném místě. Motivací pro vyhledávání lokálních zážitků je často poznání místní kultury (gastronomie, způsobu života, tradiční výroby apod.). Najít v destinaci dosud neobjevené místo, které by se mohlo stát součástí nabídky cestovního ruchu, není jednoduché. Pomoci mohou příklady z praxe z jiných destinací a jistá míra představivosti o tom, co by mohlo stát za „objevení“. Cílem práce je ve vybrané lokalitě (destinaci) identifikovat potenciální příklady lokálních zážitků, které by se mohly stát nabídkou cestovního ruchu, tj. „vlajkovou“ lodí dané destinace.