Porovnání konformity u dětí předškolního věku absolvující alternativní programy vzdělávání v ČR

Téma již má řešitele.
Řešitel
Zuzana Řezníčková - Gymnázium Brno-Bystrc, příspěvková organizace
Instituce
Gymnázium Brno-Bystrc, příspěvková organizace
Lektoři
Eva Valkounová
Podpora
JCMM podpořila toto SOČ téma částkou 5 000 Kč na materiál a částkou 10 000 Kč na honorář školitele.

Práce se zabývá porovnáním konformity u dětí navštěvující alternativní systémy předškolního vzdělávání znovuprovedením experimentu, který v roce 1951 provedl Solomon Asch na dospělé populaci. Součástí práce bude představení systémů alternativního vzdělávání, konformity, Solomona Asche a jeho díla a pohled na předškolní věk z pohledu vývojové psychologie. Výzkum bude proveden stejně jako Aschův, akorát na dětské skupině a bude proveden pozorováním chováním dětí, když se dostanou do role menšiny. Závěrem práce bude porovnání výsledků u tradičních systémů předškolního vzdělávání a alternativních systémů.